5.000 nye medarbejdere til Stark
I maj løftede Stark sløret for opkøbet af tyske Saint Gobain Building Distribution, og nu har parterne formelt afsluttet handlen. Dermed er Stark Group vokset til dobbelt størrelse og driver nu mere end 400 byggecentre i Nordeuropa.
- Vi har sagt velkommen til 5.000 nye medarbejdere i vores tyske virksomhed. Det er jeg utroligt glad for. Vi ser et stort potentiale for det nye og større Stark Group, navnlig hvad angår vores ambitiøse plan om at være den foretrukne partner for lokale professionelle håndværkere. Der er gode muligheder for synergier på indkøb og for med en samlet strategi at fokusere på at vinde i lokalområderne samt, at dele viden og erfaring, nu fra München i Sydtyskland til Kiruna i Nordsverige. Vi glæder os også til at kunne integrere nye produktgrupper på tværs af landegrænserne, siger Søren P. Olesen, CEO i Stark Group A/S
Tyskland spiller afgørende rolle
Stark Group A/S har nu 220 byggemarkeder og 5.000 medarbejdere i Tyskland og 11 nye brands, bl.a. Tyskland største byggemarkedskæde Raab Karcher og Keramundo, som har en markedsandel på 25 procent inden for fliser. Stark Groups nye tyske virksomhed får navnet Stark Deutschland GmbH og har hovedkvarter i Offenbach ved Frankfurt. Stark Deutschland GmbH får en afgørende rolle i gruppens planer om at vokse, navnlig overfor de professionelle kunder. Virksomheden har i dag en førende position i det tyske marked, som er Europas største inden for byggematerialer. Den tyske virksomhed har de seneste år præsteret flotte resultater efter et skift i strategien, så den i dag på afgørende områder flugter med Stark Groups strategi og forretningsmodel, oplyser Stark i en pressemeddelelse.
- Vores vision for Stark Deutschland er den samme, som har skabt de seneste års succes i vores øvrige markeder, nemlig balancen mellem at købe ind i stor skala på tværs af landene samtidig med, at vi fokuserer på at øge vores markedsandele helt lokalt gennem et indgående kendskab og en tillidsfuld relation til de lokale håndværkere og professionelle i vores mere end 400 byggecentre i seks lande. Vi er kendt for at konsolidere til gavn for vores lokale kernekunder, de professionelle håndværkere samtidig med, at vi er den bedste partner for vores leverandører. Det kan kun lade sig gøre, hvis vi har kompetente og engagerede medarbejdere, som vi passer godt på, siger Søren P. Olesen, CEO i Stark Group.
Han kalder det nye Stark Deutschland et fremragende match med Stark Groups øvrige virksomheder i Norden:
- Vi har den samme tilgang til kunderne, samme kultur baseret på ambitionen om at være bedst til at udvikle og nytænkte de rigtige services og produkter til vores kunder, kombineret med et skarpt fokus på at glade og kompetente medarbejdere er den afgørende faktor for at sikre tilfredse kunder, siger Søren P. Olesen.
Artiklen er en del af temaet Nyt fra byggecentrene.