23948sdkhjf

Silvan vil generobre markedsandele med møbler og gør-det-selv-fokus

Byggemarkedskæden vil vokse på både top- og bundlinje og satser blandt andet på boligindretning og møbler i fremtiden

"Et rigtigt byggemarked, men med et feminimt tvist".

Sådan kan man med administrerende direktør Jesper Liens ord beskrive fremtidens Silvan, skriver Finans

Meldingen kommer, efter Silvan i flere år har mistet markedsandele til konkurrenter som Jem & Fix og Bauhaus. Hvor disse byggemarkedskæder er vokset, har Silvan omsætningsmæssigt stået stille. 

Dertil viste seneste regnskab et underskud på fire mio. kr. Men det vil Jesper Lien og kædens nye ejere, den tyske kapitalfonden Aurelius, altså lave om på.

Vejen dertil inkluderer et øget gør-det-selv-fokus. Eksempelvis vil kæden opgradere sit værktøjssortiment i håbet om at tiltrække flere semi-professionelle kunder.

Dertil kommer det feminine tvist, som betyder, at Silvan vil satse på boligindretning med salg af tæpper, puder og udvalgte møbler. 

- Vi skal være med til at gøre hjemmet smukkere og smartere. Vi skal være mere relevante og opnå mere salg fra nye varer, siger Jesper Lien til Finans.

Jesper Lien forudser, at omsætningen allerede vil stige i 2018, mens bundlinjen vil bære præg af massive investeringer for at vende forretningen. Fra 2019-2020 er målet dog, at Silvan igen skal tjene penge.

Artiklen er en del af temaet Nyt fra byggecentrene.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094