23948sdkhjf

Hitter med værktøjsrådgivning på byggepladserne

Teknologi og kundefokus på byggepladserne giver stor vækst hos firmaet bag bl.a. Milwaukee, AEG og Ryobi
Gazellevirksomheden Techtronic Industries Nordic (TTI) med brands som Milwaukee, AEG og Ryobi, har succes med bl.a. at opsøge kunderne ude på byggepladserne med rådgivning og ny teknologi. Siden 2008 har strategien faktisk femdoblet omsætningen i den nordiske organisation med hovedkontor i København.

TTI er en global virksomhed, der udvikler og markedsfører elværktøj til både professionelle og det almindelige forbrugermarked. Siden markedet kulminerede i 2008, lige før finanskrisen, har man med nye produkter og et stærkt kundefokus opnået en meget markant vækst. De seneste tre år er en i forvejen høj omsætning mere end fordoblet og den nærmer sig hastigt en milliard danske kroner.

- På produktsiden har koncernen investeret massivt i en strategi om at skabe ledningsfri, batteridrevne produkter samt at integrere dem i den digitale udvikling som ”internet of things” og udvikling af apps, der forbedrer brugeroplevelsen, siger adm. direktør Thomas Jacobsson fra TTI Nordic.

- Vores marked er på produktområdet drevet af batteriteknologi, og TTI er blevet en af verdens største aftagere af battericeller. På batteriområdet er vores strategi, at batterierne passer til alle produkterne på tværs af et brand og naturligvis voltklasse. Det har både de professionelle og forbrugermarkedet taget godt imod, forklarer Thomas Jacobsson.

Tæt på kunderne og deres behov
TTI Nordics adm. direktør fremhæver også, at tyveri fra byggepladser og varebiler er et stigende problem for mange håndværksfirmaer, men den nye teknologi gør det muligt at låse stjålet elværktøj, så det ikke virker før det bliver låst op. Teknologien gør det også muligt for firmaer løbende at holde styr på værktøj. For håndværkeren kan teknologien hjælpe med at holde styr på og dele forskellige værktøjs-indstillinger.

- Vi har et stort kundefokus og prøver at være tæt på kunderne, selv om vi ikke sælger direkte. Det er kernen i vores go-to-market strategi. Vi samarbejder tæt med forhandlere, der er gode til det, og prøver at hjælpe dem så meget, som vi kan.
Vi har bl.a. nogle ”Jobsite Solutions Teams”, der kører ud på byggepladserne for at demonstrere produkterne direkte til brugerne i forhold til at opnå høj effektivitet og sikkerhed på jobbet. Men det gælder faktisk hele organisationen, at vi prøver at være ude hos kunderne og forhandlerne, understreger Thomas Jacobsson, der har været direktør for den nordiske virksomhed siden 2008.

Techtronic Industries Nordic har i løbet af de senere år udvidet medarbejderstaben betydeligt, og man er i dag 120 medarbejdere, der dækker Danmark, Finland, Norge, Sverige samt Island og de baltiske lande. Alle centrale funktioner er samlet i København.

Artiklen er en del af temaet Værktøjstest.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094