23948sdkhjf

Ny ejer vil styrke Silvans gør-det-selv-fokus

Med salget af Silvan til den tyske kapitalfond Aurelius Group vil fokus igen blive rettet mod gør-det-selv-forretningen.

Salget af Silvan til den tyske kapitalfond Aurelius Group er en kærkommen mulighed for at skifte fokus og styrke forretningen. 

Det siger Silvans direktør, Freddy Lauridsen, til Berlingske.

Det er godt fem måneder siden, Stark Group annoncerede, at man ønskede at sælge byggekæden. Ønsket om at sælge bundede blandt andet i, at Stark fremover vil rette fokus mod professionelle håndværkere. En målgruppe, som Silvan ikke sælger til.

Med salget af Silvan til Aurelius Group håber Freddy Lauridsen derfor, at man igen kan rette fokus mod gør-det-selv-forretningen.

- Når man har været i en familie tidligere, hvor man både har drevet B2B-forretninger og B2C-forretninger det samme sted, så skal de systemer eller programmer, man kører med, dække to forskellige forretninger. Det blev ikke altid så givtigt for os. Der kan vi nu rette systemerne ind, så det er det helt rigtige, siger Freddy Lauridsen til Berlingske.

Han bakkes op af Anke Banaschewski, talsperson hos Aurelius.

- Fordi Silvan har været ude af de nuværende ejeres fokus, så har forretningen været en smule ledelsesmæssigt forsømt. Det er netop det, vi specialiserer os i – her kan vi sende et team ind, der kan styrke dem operationelt, på toplinjen og på e-commerce, siger Anke Banaschewski.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094