TOP 10: Her er danskernes foretrukne webbutikker
Harald Nyborg og THansen blander sig med dagligvaregiganter
Det viser en ny undersøgelse, som rabatside-platformen Cuponation har lavet, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.
Cuponation har undersøgt, hvilke webbutikker danskerne har besøgt mest i løbet af de sidste 3 måneder.
Undersøgelse ser først på de største danske webbutikker og derefter på de største udenlandske og danske webbutikker samlet.
Det ses, at danskerne er storforbrugere af udenlandske webbutikker - og især Amazon og Ebay er favoritter blandt danskerne.
Hele 10 mio. gange blev Amazon.com besøgt af danskerne i løbet af de første tre måneder i 2017.
- Det er synd og trist, at så mange danskere bruger udenlandske netbutikker, når der købes produkter online. Men det viser, at konkurrencesituationen er benhård online, og hvis man som ejer af en webshop ikke har de bedste priser og leveringsvilkår, så finder kunden et andet sted at købe sine varer, siger managing director for Cuponation Nordic Mads Bukholt.
Nedenfor ses de mest besøgte webbutikker blandt danskerne, både indenlandske og udenlandske, over de seneste tre måneder.
Tallene viser det samlede antal danske besøgende i denne periode.
De mest populære danske webbutikker (januar 2017 – marts 2017)
1. Elgiganten.dk: 7 037 000
2. Bilka.dk: 3 510 000
3. DSB.dk:3 380 000
4. Proshop.dk: 3 056 000
5. Komplett.dk: 2 978 000
6. Coop.dk: 2 605 000
7. Harald-nyborg.dk: 2 390 000
8. Thansen.dk: 2 340 000
9. Edbpriser.dk: 2 225 000
10. Saxo.com: 1 847 000
De mest populære webbutikker – danske og udenlandske (januar 2017 – marts 2017)
1. Amazon.com: 10 242 000
2. Ebay.com: 9 515 000
3. Elgiganten.dk: 7 037 000
4. Amazon.co.uk: 6 762 000
5. Ebay.co.uk: 4 337 000
6. Ikea.com: 3 790 000
7. Bilka.dk: 3 510 000
8. Zalando.dk: 3 442 000
9. Dsb.dk: 3 380 000
10. Asos.com: 3 167 000
Om tallene
Cuponation har indhentet data via eksterne værktøjer for at beregne antal besøgende på de ovennævnte webbutikker fra januar 2017 til marts 2017. Besøgstallene er ikke unikke, hvilket betyder, at én bruger som for eksempel besøger en webbutik fem gange i løbet af perioden, tæller som fem besøg.