23948sdkhjf

Nye kræfter til KFS Boligbyg

Nordjyske KFS Boligbyg har efter turnaround og generationsskifte fået ny tegnestueleder og ny salgs- og marketingchef

I kølvandet på et generationsskifte mellem far og datter er der ansat både salgschef og tegnestueleder i det nordjyske byggefirma KFS Boligbyg A/S.

Efter år med turnaround har KFS Boligbyg formået at vende skuden og kom ud af sidste regnskabsår med en omsætning på 100 mio. kroner og et fornuftigt overskud.

Ditte Maria Kollerup er i dag adm. direktør for KFS Boligbyg, som hendes far, Kurt Flemming Sørensen, stiftede i 1983. Generationsskiftet er afsluttet, og han er stadig en del af virksomhedens daglige drift. Stifteren arbejder tæt sammen med sin datter, som har været en del af KFS siden 2003.

Nye nøglemedarbejdere

To nye medarbejdere får en central rolle i byggefirmaet fra Støvring. Den ene er arkitekt Frederik Hjardemaal, som i november begyndte som tegnestueleder. Desuden er Kenneth Poulsen startet som salgs- og marketingchef.

Sammen med den nordjyske byggerådgiver Søren Agesen udgør de to nu salgsteamet, mens Ditte Maria Kollerup flytter sit fokus til andre opgaver. Firmaets ambition er ifølge Ditte Maria Kollerup at skabe Danmarks bedste kundeoplevelse.

Strategien indeholder samtidig et mål om at levere byggeri til konkurrencedygtige priser. Det mål forventer virksomheden at indfri ved at vælge de dygtigste folk og derved højne kvalitet, reducere fejl og købe rigtigt ind.

Barsk finanskrise
KFS Boligbyg har oplevet strid modvind og var under finanskrisen i 2008 gennem en turnaround med nedskæringer.

Firmaet gik fra omkring 150 medarbejdere til 28, men står i dag med et hold af 52 fastansatte.

- Nu glæder vi os til fremtiden. Alle KFS’ere og mange samarbejdspartnere er allerede inddraget i forandringsprocessen, siger Ditte Maria Kollerup. To vigtige værdier for ledelsen og medarbejderne er, at det skal være sjovt at gå på arbejde, og at det skal være en god oplevelse at være kunde hos firmaet. Det bliver det med en hverdag, hvor der er tid til at gøre tingene ordentligt. Og tid koster penge. Det er en høj ambition, og det kræver, at vi er superskarpe i alt, hvad vi gør, siger Ditte Maria Kollerup.

 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.069