23948sdkhjf

Flere varenumre hos SILVAN og STARK

Kunderne efterspørger et bredere sortiment og hurtigere levering. Derfor investeres der i regionale centrallagre, fortæller adm. direktør Søren P. Olesen
Der er hård konkurrence på det danske byggecentermarked, og i kampen om kunderne skærper DT Group, der står bag kæderne Silvan og Stark i Danmark, nu fokus på sit vareudvalg og sin varehåndtering.

Antallet af varenumre skal øges markant og distributionskraften forbedres med investeringer i regionale distributionscentre.

Det skriver Licitationen-Byggeriets Dagblad.

Fokus på regionale centrallagre øger muligheden for at lagerføre større mængder af kernesortimentet og et væsentligt større antal varer, fortæller Søren P. Olesen, der tidligere i år gik fra at være topchef i Stark til også at besidde posten som adm. direktør for DT Group.

"Hvis man skal være attraktiv og konkurrencedygtig i fremtiden, så skal man kunne levere over 100.000 varenumre inden for 24 timer, og byggematerialer er tunge, så de er ikke effektive at distribuere over lange afstande", mener han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078