23948sdkhjf

Flere varenumre hos SILVAN og STARK

Kunderne efterspørger et bredere sortiment og hurtigere levering. Derfor investeres der i regionale centrallagre, fortæller adm. direktør Søren P. Olesen
Der er hård konkurrence på det danske byggecentermarked, og i kampen om kunderne skærper DT Group, der står bag kæderne Silvan og Stark i Danmark, nu fokus på sit vareudvalg og sin varehåndtering.

Antallet af varenumre skal øges markant og distributionskraften forbedres med investeringer i regionale distributionscentre.

Det skriver Licitationen-Byggeriets Dagblad.

Fokus på regionale centrallagre øger muligheden for at lagerføre større mængder af kernesortimentet og et væsentligt større antal varer, fortæller Søren P. Olesen, der tidligere i år gik fra at være topchef i Stark til også at besidde posten som adm. direktør for DT Group.

"Hvis man skal være attraktiv og konkurrencedygtig i fremtiden, så skal man kunne levere over 100.000 varenumre inden for 24 timer, og byggematerialer er tunge, så de er ikke effektive at distribuere over lange afstande", mener han.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.1