Gråkjær: Fejl og misforståelser koster penge
Et nyt forretningsområde medvirker til at give det største overskud i syv år hos Holstebro-entreprenøren.
Aktiviteten i markedet er stigende, men konkurrencen er stadig hård. Holstebro-entreprenøren har derfor især fokuseret på interne forbedringer, så en større del af omsætningen lander på bundlinjen.
Læs også brancheanalysen: De store entreprenører fordobler indtjeningen
- Jeg mener selv, vi har fået mere styr på det interne i firmaet. Vi har satset en del på at uddanne vores medarbejdere i projektafdelingen og gøre dem klar til at bruge de teknologiværktøjer, der findes, siger Gråkjær-direktør Jan Larsen, som ser flere fordele ved strategien:
- Der bliver spildt mange penge på fejl og misforståelser i byggeriet. Men de sidste to år har vi set, at efterløbet er faldet markant. Det gavner os på bundlinjen og giver samtidig mere tilfredse kunder, så det er ren win-win.
Gråkjær er kendt for at bygge til landbruget, men da krisetilstandene her fortsat hersker, har virksomheden brugt de sidste år på at finde en ny niche.
Læs meget mere om Gråkjærs nye forretningsområde her: