VVS’ere går til filmen
Målet er at få flere unge til at vælge faget.
Tekniq indleder en reklamekampagne med målet om at ændre opfattelsen af vvs-energiuddannelsen.
Målgruppen er de unge selv, og dem der påvirker deres valg af uddannelse.
Formålet er at markedsføre vvs-energiuddannelsen som en attraktiv teknisk uddannelse med gode fremtidsmuligheder i en spændende, innovativ og energibevidst branche.
Filmen skal supplere den Facebook-kampagne, som Tekniq sammen med Blik og Rørarbejderforbundet kører i øjeblikket. Hos Tekniq håber man, at det vil få flere, mere afklarede og ressourcestærke unge ind på energiuddannelsen og i praktik i virksomhederne.
Filmen lanceres på tv i uge 26 og vil primært blive vist på de kanaler, der retter sig mod unge mænd. Ved ugens afslutning er forventningen, at 30 procent af målgruppen vil have set reklamen på tv.
For at nå ud til endnu flere – og opnå en gentagelseseffekt – er Facebook og Youtube koblet på i ugerne 25, 26 og 27. Tekniq vil med mellemrum søsætte flere kampagner henover det næste års tid.