23948sdkhjf

Byggemarked klarer sig i kraft af stordriftsfordele

Grønvold & Schou i Slagelse laver bedste regnskab siden finanskrisen
Selv om der er kommet mere gang i byggeriets aktivitet, oplever Grønvold & Schou A/S, selskabet bag to byggemarkeder på Vestsjælland, ikke stigende efterspørgsel.

”Og der er fortsat meget skarp konkurrence om tingene”, siger Jes Gravesen, adm. direktør i Grønvold & Schou til Licitationen-Byggeriets Dagblad.

”Krigen har aldrig været voldsommere, og marginer er små”, siger han.

Når virksomheden alligevel netop har kunnet præsentere det bedste regnskab siden finanskrisen med et resultat på 7,4 mio. kroner, skyldes det andre forhold. Det er ikke mindst stordriftsfordele og stærkt omkostningsfokus.

Grønvold & Schou har siden 2012 haft delvis samme ejerkreds som CF Petersen & Søn A/S i Køge, der driver i alt fire trælast- og byggevaremarkeder på Sjælland.

”Det at være med i en større gruppe giver en række synergier. Vi er fælles om stabsfunktioner og en række logistikomkostninger. En anden væsentlig forklaring er – føler vi os overbeviste om – vores måde at angribe markedet på. Mennesker handler med mennesker. Man køber ikke ind i et byggemarked på grund af navnet eller et brand, men netop når det handler om byggevarer, er den personlige relation vigtig. Kunderne ved, at medarbejderne besidder en ekspertise. Det er ikke byggecentret, der har ekspertisen. Det er personer, der har den”, siger Jes Gravesen.

Virksomheden fejrede derfor sig selv og ikke mindst medarbejderne ved en stor fest i Slagelse i lørdags.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096