El-branchen på fælles charmeoffensiv
Branding af el-branchen skal ud i alle hjørner for ud over de unge også at få fat i deres forældre og lærere
Det er vigtigt, at budskabet når ud i alle hjørner af Danmark, så det ikke kun er de unge selv, men også deres forældre, vejledere og lærere, der ser filmen og bliver positivt stemt over for elektrikeruddannelsen, siger de to organisationer.
Derfor vises filmen på stort set alle danske tv-kanaler, så man rammer både de unge og deres forældre.
”Målet med den fælles kampagne er at skabe en forståelse for, at el-branchen er andet og mere end traditionelt håndværk. Den er også kloge løsninger. Det budskab vil vi gerne have ud til den brede befolkning og især til de unge, der skal vælge uddannelse”, siger Tekniqs adm. direktør, Niels Jørgen Hansen.
Brug for flere i branchen
Alt i alt er det store skyts altså kørt i stilling for at hverve nye unge til faget og øge befolkningens kendskab til en branche, som skaber nutidige kloge løsninger, der genererer værdi for hele samfundet.
”Vi har brug for at tiltrække flere dygtige unge til el-branchen. Derfor kører denne kampagne her i februar, for de unge fra 9. og 10. klasse skal vælge uddannelsesretning i marts måned. Så vi håber på, at vi kan få endnu flere til at overveje om de ikke skal i lære som elektriker - vi har brug for dem i el-branchen,” supplerer områdeleder Benny Yssing fra DEF.
Parterne var i øvrigt fælles om en stand på DM i Skills, hvor man fik en masse skoleelever til at snuse til elektrikerfaget. Mange blev godt og vel udfordret ved at skulle samle en stikprop.
Læs også: " Gulvfaget vil gøre sig gulvlækker ".