23948sdkhjf

Intego skal hjælpe Würth ud i hele Danmark

Antallet af Würth-butikker skal fordobles inden 2020. Udvidelsen af sker i tæt samarbejde med Intego – og det er faktisk lidt af en tilfældighed.
Würth ønsker at være lokalt repræsenteret over hele Danmark. Derfor skal det eksisterende butiksnet udvides fra 24 til 50 butikker inden 2020.

- Vi kan se, at det ikke længere er nok at have en højeffektiv webshop, som kunderne kan tilgå 24 timer i døgnet. Kunderne vil også selv have mulighed for lige at hente det, de står og mangler, og det skal vi naturligvis kunne tilbyde dem, siger Donny Holm, der er strategisk projektleder for området butiksudvikling hos Würth Danmark.

Fra underleverandør til totalleverandør
At åbne minimum fem nye butikker om året, og samtidig holde de eksisterende butikker up-to-date, er en stor opgave. Derfor har Donny Holm allieret sig med Intego, der er tværgående leverandør, når en ny butik skal åbne:

- Tidligere var det en meget stor opgave at åbne en ny butik. Vi entrerede med 15-20 underleverandører – lige fra elektrikere og malere til skilte- og gitterleverandører. Vores egen IT-afdeling brugte også minimum to dage i den nye butik med installation af kasser, kreditkortterminaler og øvrig IT. Det var meget omfattende, konstaterer Donny Holm.

Intego startede også som én blandt mange underleverandører til Würth Danmark, og det var faktisk lidt af en tilfældighed, at Intego i dag står for hele konceptet:

- Vi har løbende hjulpet vores kunder med at starte nye butikker op og kan ofte konstatere, at der følger et stort koordineringsarbejde med. Det besværliggøres af, at kunden ofte sidder et andet sted i landet, og derfor er det svært at vide præcist, hvad der foregår, og hvordan de forskellige leverandører skal koordineres, forklarer Morten Eskelund fra Intego.

Startede i 1980’’erne
Han er salgschef i afdelingen for el-teknisk installation og service og har – i samarbejde med afdelingsleder Morten Pedersen – været med til at videreudvikle Integos kædebutik-koncept. Det startede allerede i 1980’erne med åbning af et stort antal Fakta-butikker og førte til opbygningen af et helt system til opstart af nye butikker.

Morten Eskelund understreger blandt andet, at der ofte følger en hel del overraskelser med, når en kunde eksempelvis lejer sig ind i en bygning. Derfor tilbyder Intego at være med inde over, når egnetheden af et lejemål skal vurderes. Intego har opbygget et unikt system blandt andet med tjeklister, der sikrer, at tingene foregår i den rigtige rækkefølge og at fejl ikke begås to gange:

- Det er en kompliceret proces at starte en ny butik op, og der er mange ressourcer i spil. Derudover er det helt afgørende, at en ny butik åbner til det aftalte tidspunkt, og det sikrer vores system, fortsætter han.

Intego overtager mere om mere
Tilbage hos Würth Danmark er der høj aktivitet i Donny Holms afdeling.

Han skal efter planen åbne minimum 2 nye butikker i 2016, men samarbejdet med Intego sparer ham for en del interne ressourcer:

- Jeg har foreløbigt samarbejdet med Intego om åbningen af tre nye butikker og fremadrettet vil de komme til at stå for så meget som muligt, så butiksåbningerne trækker så lidt på vores organisation som muligt. På den måde forventer jeg, at Intego udvikler sig fra at være leverandør til at være partner, så vi i fællesskab kan udvikle en meget effektiv måde at åbne butikker på sammen, slutter Donny Holm.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094