23948sdkhjf

Boliger skal sælges i 3d

”En bolig sælger ikke sig selv på en planløsning og et par flygtige arkitektstreger”, siger administrationschef Elsebeth Gutheil Stoker fra Bricks.
For ejendoms- og projektudviklere kan det være en udfordring at få udarbejdet salgs- og markedsføringsmateriale, som kan sælge boliger på projektstadiet.

- Man køber jo ikke kun boliger med hjernen, men i høj grad også med hjertet, og vi har i nogle tilfælde haft svært ved at formidle vores designmæssige og arkitektoniske visioner til de mennesker, der skal købe boliger på projektstadiet, fortæller Elsebeth Gutheil Stoker, administrationschef i ejendoms- og projektudviklingsselskabet Bricks.

Hos Bricks kender man alt for godt udfordringen med at få salgs- og markedsføringsmaterialet til at formidle den arkitektoniske version – simpelthen fordi det tilgængelige materiale er for informationstungt, og fordi de fleste almindelige reklamebureauer ikke har den tekniske baggrund, der skal til for at kunne forstå baggrundsmaterialet:

- Som fagpersoner er vi jo vant til at læse tekniske tegninger, men vi kan simpelthen ikke forvente, at ganske almindelige mennesker skal kunne træffe så vigtig en beslutning som et boligkøb på den baggrund. En bolig sælger ikke sig selv på en planløsning og et par flygtige arkitektstreger. Køber skal kunne mærke stemningen i boligen og få en klar fornemmelse af pladsforholdene, lysindfaldet, materialevalget osv., siger Elsebeth Gutheil Stoker.

Hun fremhæver, at den digitale revolution har højnet vores forventninger til de visuelle aspekter af salgsmaterialet ganske markant. Det gælder ikke kun boligkøbere, men i høj grad også samarbejdspartnere på ejendomsudviklingsprojekter.

Et af de seneste – og vigtigste – projekter i Bricks’ portefølje er projektet Klostergaarden centralt i Aarhus – et prestigeprojekt, der omfatter 46 ejerlejligheder og en restaurant i stueetagen. Klostergaarden er en tidligere erhvervsejendom, der bliver omdannet til lejligheder med yngre singler som primær målgruppe – og dermed hovedsageligt førstegangskøbere.

Her har Bricks for første gang samarbejdet med tegnestuen Dimension Design, som har specialiseret sig i at kombinere disciplinerne arkitektur, 3d-visualisering og design.

- Vi går ind og deltager som sparringspartner i udviklingen af markedsføringsmaterialet, og i den sammenhæng agerer vi både tekniske tegnere, reklamebureau og stylister, siger indehaver Uffe Bengaard, som generelt oplever stigende efterspørgsel på fotorealistiske 3d-renderinger.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.083