Mester kan spare mere tid på papirarbejdet
Regnskabsprogrammet Billy skærer endnu en stor luns af den tid, som håndværkerne bruger på administration
“Vi har taget en stor sten ud af skoen for mange håndværkere. Gennem samtaler med håndværkere blev vi klar over, at de færreste orker at lave papirarbejdet, når de endelig holder fri. Derfor satte vi os ned for at finde ud af, hvordan vi kunne gøre deres hverdag nemmere.
Løsningen blev, at vi åbnede vores online regnskabsprogram op til en række samarbejdspartnere, der hver især har noget særligt at tilbyde håndværkere. Samlet set giver det nu håndværkere en mulighed for at spare 5-10 timer i administration om ugen og at øge deres omsætning, fordi der automatisk kommer opgaver ind ad døren,” siger Jonas Midtgaard. Han er nyudnævnt adm. direktør for Billy, der er skabt af iværksætterne Toke Kruse og Sebastian Seilund.
Samarbejde med Minuba
Billy har sat ind på fire punkter, som mange håndværkere slås med. Det drejer sig først og fremmest om sags- og ordrehåndtering, hvor Billy har indgået et samarbejde med Minuba. Her får håndværkerne et detaljeret overblik over ethvert projekt, de sætter i gang. Og så snart projektet er færdigt, sender Billy fakturaen automatisk og sørger for at registrere om regningen efterfølgende bliver betalt.
I forbindelse med enhver opgave har håndværkerne ofte også en del kørsel, der skal bogføres. Milage Book har udviklet en løsning, der automatiserer dette via håndværkernes smartphones, der har indbygget GPS. Og da Billy nu integrerer med Milage Book betyder det, at håndværkernes kørsel automatisk bliver bogført.
Målrettet produktudvikling
”Hver syvende af vores brugere er håndværker og det forpligter os til at være på tæerne for dem. Vi ser et stort potentiale i denne gruppe og vil gerne lette arbejdsdagen og det administrative arbejde for endnu flere håndværkere. Mange af dem sidder i dag og knokler med ældre regnskabsprogrammer, der ikke automatiserer noget som helst.
Det er de frustrationer, vi har hørt på siden vi introducerede vores nemme regnskabsprogram på markedet og derfor glæder jeg mig over, at vi i dag har taget et ny og væsentligt skridt, der betyder, at håndværkerne kan koncentrere sig om at arbejde og ikke om at sidde på kontor,” siger Jonas Midtgaard.
Ifølge Jonas Midtgaard har flere håndværkere også givet udtryk for, at det undertiden er svært at få kunderne til at betale. Derfor har Billy lanceret en løsning, hvor håndværkerne ved hjælp af deres iPad kan tage mod betalinger direkte fra deres kunder ude i marken.
”Produktudvikling handler om, at man taler med sine kunder for at finde ud af, hvor skoen trykker. Det er præcis det, vi har gjort, og vi satser på at fordoble antallet af kunder blandt håndværkerne i det kommende år,” siger Jonas Midtgaard.