Håndværkere skal lade sig vurdere på nettet
Et godt stykke arbejde og en tilfreds kunde er stadig det stærkeste markedsføringsredskab der findes. Og i dag spredes vurderingen af dine færdigheder ikke kun fra mund-til-mund men også digitalt, skriver Mester Tidende
Der er nemlig rigtig mange nye opgaver at hente, når kunden deler sine oplevelser med dig og dit firma med andre. Mens kunderne førhen delte oplevelser – gode og dårlige – om håndværkere over liguster-hækken, så foregår denne erfaringsdeling om håndværkere i dag i stigende grad på sociale medier og specielle rating-hjemmesider."
Det skriver chefredaktør Klaus Tøttrup på lederplads i Mester Tidende
"Flere og flere håndværksmestre har set potentialet i at lade kunderne bedømme og dele deres måde at løse opgaverne på.
Men der er stadig håndværksmestre som hellere vil leve lidt i skjul, bl.a. fordi de er bange for at få dårlige anmeldelser af kunderne. Måske ikke fordi de har leveret t decideret dårligt stykke arbejd, men fordi forventningerne måske ikke er stemt helt af før man gik i gang med opgaven. Man kan jo også løbe ind i kunder som er rene brokrøve og som aldrig kan stilles tilpas," skriver Klaus Tøttrup
"Undersøgelser viser imidlertid, at selv om man får et par dårlige anmeldelser, så behøver tilliden til virksomheden ikke at falde. Det fine ved anmeldelser på nettet er jo, at man kan indgå en dialog med kunden og dermed kan vise andre potentielle kunder, at man forsøger at gøre kunden tilfreds.
Så frygten for dårlige anmeldelse skal altså ikke afhold mester i at lade kunderne bedømme arbejdet.
Derimod er det vigtigt at bruge de gode anmeldelser til at profilere virksomhedens kompetencer.
Et godt stykke arbejde og en tilfreds kunde er stadig det stærkeste markedsføringsredskab der findes. Og i dag spredes vurderingen af dine færdigheder ikke kun fra mund-til-mund men også digitalt.", understreger chefredaktør Klaus Tøttrup