23948sdkhjf

Tilbudsportaler er på vej ud

Fremtiden tilhører rene håndværkerportaler, mener adm. dir. Kasper Hvid, Håndværker.dk
"Sat på spidsen kan man godt sige, at de traditionelle tilbudsportaler på nettet hører fortiden tid. Fremtiden tilhører håndværkerportaler, hvor kunder og håndværkere mødes og hvor kunderne kan vælge håndværkere ud fra andre kunders oplevelser og ud fra håndværkernes bopæl og øvrige referencer."

Det siger Kasper Hvid, adm. direktør for håndværker.dk , som er en rendyrket håndværkerportal og altså ikke en tilbudsportal.

Kasper Hvid ved, hvad han taler om. Han er også manden bag tilbudsportalerne henttilbud.dk og byggestart.dk og her kan han se, at trafikken i stigende grad bevæger sig over på håndværker.dk, som blev lanceret i foråret og som allerede har mellem 40.000 og 50.000 besøg om måneden.

Anbefalinger virker
Før lanceringen af håndværker.dk sagde 3 ud af 4 forbrugere i en analyse fra Voxmeter, at de gerne ville bruge en tjeneste på nettet, hvor man kunne finde lokale håndværkere og se andres vurderinger af hans arbejde. Forbrugerne har i høj grad gjort som de sagde, de ville.

”De mange besøgende vidner om, at der har manglet et sted, hvor forbrugerne på en gennemsigtig og troværdig måde kan dele oplevelser med hinanden om alle håndværkere. Tidligere fik man en snak over liguster-hækken om oplevelser med håndværkere. Nu foregår det på nettet,” siger Kasper Hvid til Mester Tidende.

”Det giver værdi at kunne finde lokale håndværkere, som andre i lokalområdet har haft til at udføre et stykke arbejde og har sagt god for. Og det giver arbejde til håndværkerne. En opgørelse viser, at en håndværker med mere end 11 anbefalinger fra kunderne får 7 gange så mange henvendelser via portalen, som en håndværker, der ikke har fået anbefalinger”, oplyser Kasper Hvid.

Der er også rigtig mange klik på billeder af håndværkeren og det arbejde, han har udført. Faktisk får håndværkere med billeder på portalen dobbelt så mange henvendelser som håndværkere, der ikke viser billeder af sig selv, svendene, opgaver eller andet.

Tusindvis af håndværkere
Portalen bygger videre på kundernes anbefalinger på byggestart.dk og har mere end 10.000 vurderinger af håndværkere. Det tal stiger hastigt dag for dag. På nuværende tidspunkt kan forbrugerne f.eks. finde og anmelde 930 VVS’ere, 1.080 malere, 430 tømrere og 220 murere.
”Alle håndværkere kan bedømmes af forbrugerne – ikke bare dem, som har betalt for en profil. Det giver troværdighed, som betyder alt for forbrugerne. De vil jo gerne kunne læse andre forbrugeres anmeldelser af flest mulige håndværkere. Og gerne råt for usødet. Så der er ikke noget filter,” siger Kasper Hvid.

”Mange håndværkere er bekymret for at få dårlige vurderinger, og at forbrugerne kun anmelder håndværkeren, når der er noget at brokke sig over. Den frygt er ubegrundet. Glade kunder vil rigtig gerne give deres oplevelser videre til andre. Vi kan se, at der er mange fine anmeldelser, og de mange håndværkere, som får gode vurderinger, de får rigtig mange nye kunder,” siger Kasper Hvid.

Tryghed frem for pris
Mens kontakten mellem kunde og håndværker ofte drejer sig om pris, så forsøger håndværker.dk at få omdrejningspunktet til at være tryghed og kvalitet:

”Prisen for en opgave er naturligvis stadig vigtig. Men kunderne søger i stadig stigende grad også tryghed og sikkerhed for, at de få leveret et godt stykke arbejde. Det handler jo om tillid og den tillid kan andre kunder være med til at skabe. Det forudsætter naturligvis, at håndværkeren lever op til forventningerne. Men det er der jo al mulig grund til, fordi tilfredse kunder skaber flere kunder”, siger Kasper Hvid.

Sådan foregår det:
Håndværker.dk hjælper dig med at opretter en professionel profil på håndværker.dk med bl.a. billeder, referencer, udtalelser fra kunder o.a. ligesom din profilside optimeres ved Google-søgning.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094