23948sdkhjf

Tømrermester bruger byggecenter som sparringspartner

Tømrermester Nicolai Jørgensen bruger Bauhaus-folk som aktive medspillere
Bauhaus har for længst rystet prædikatet som et byggecenter udelukkende for gør-det-selv folk af sig.

I dag er Bauhaus med i kampen om erhvervskunder på lige fod med andre byggecenterkæder – og det går faktisk rigtig godt, siger afdelingschef for erhvervsafdelingen i Bauhaus i Ishøj, Jens Svenningsen.

Mester Tidende møder ham, varehuschef Thomas Korup og salgskonsulent Errling Heideman foran ejendommen Roskildevej 134 i Valby.
Her er tømrermester Nicolai Jørgensen fra Greve i fuld gang med en større tagrenoveringsopgave, som Bauhaus Ishøj har leveret materialer til.

”Opgaven er et rigtig godt eksempel på, hvordan vi forsøger at bistå håndværksmestrene på de enkelte opgaver. For os gælder det om sammen med mesteren og hans medarbejdere at effektivisere og optimere
DF-Brød.9: Byggeprocessen. Vi spiller ind med professionel rådgivning, de rigtige materialer til den rigtige pris og effektiv logistik,” forklarer Jensen Svenningsen

Service og rådgivning
Tømrermester Nicolai Jørgensen er tydeligt tilfreds med samarbejdet.

Jeg får en super-fin service og rådgivning af erhvervsafdelingen i Bauhaus. Det der for alvor har fået mig til at vælge Bauhaus som samarbejdspartner og leverandør er, at de giver sig tid til at sætte sig ind i min opgave. De langer ikke bare varer over disken, men er med til at optimere min byggesag. Det giver rigtig god mening for mig, siger Nicolai Jørgensen, 37 år. Han er udlært tømrer og har haft foden under eget bord de sidste 15 år.

”Da jeg skulle i gang med tagrenoveringsopgaven på Roskildevej, besøgte en af Bauhaus-folkene pladsen for at sætte sig ind i opgaven. På den måde får jeg ikke bare en byggevareleverandør, men en aktiv sparringspartner”, siger han.

Aktiv medspiller
Erhvervsafdelings-konceptet i Bauhaus har eksisteret i 5½ år og har som nævnt bidt sig godt fast i markedet.

”Vi tror på, at vi kan skabe merværdi for vores kunder ved at tilbyde dem professionel rådgivning og være en aktiv medspiller i løsningen af deres arbejdsopgaver, siger afdelingschef Jens Svenningsen, som selv er udlært tømrer. Som et eksempel på Bauhaus’ deltagelse i opgaveløsningen nævne han muligheden for, at kunderne kan få skåret plader på mål. Det sparer mange håndværksmestre en masse tid, at de ikke først skal forbi eget værksted og skære plader eller stå og bøvle med det på byggepladsen. Det er ofte langt mere effektivt at få leveret pladerne på de givne mål.”

Yder lidt ekstra
Tagrenoveringsopgaven på Roskildevej, hvor der bl.a. lægges nye tagsten fra V. Meyer, er en entreprise på ca. 3,8 mill. kr. Tømrermester Nicolai Jørgensen gik i gang med opgaven i juni måned og valgte allerede dengang en totaloverdækningsløsning

”Det har jeg været rigtig glad for, især i betragtning af, hvor våd sommeren har været”, siger han. Der er ikke en bestemt afleveringsdato, men han regner med at være færdig med opgaven om en måneds tid.

”Den service-vilje jeg har mødt hos Bauhaus-folkene stemmer fint overens med mit eget forretningskoncept. Jeg vil gerne yde lidt mere over for mine kunder, så de er tilfredse og kommer igen eller anbefaler mig over for andre. Jeg tror på, at folk lægger mærke til og værdsætter, at man yder lidt ekstra, siger Nicolai Jørgensen.

Der ligger lige nu en større og længerevarende opgave i københavnsområdet og venter på den driftige tømrermester, som ser frem til også at arbejde sammen med Bauhaus på dén opgave.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.19