23948sdkhjf

Odense Kommune lancerer én digital leverandørportal

Portalen skal sikre større gennemsigtighed.
Fra 1. januar 2016 vil Odense Kommune udelukkende indhente tilbud på vedligeholdsopgaver og renoveringsprojekter i beløbsrammen 50.000 til 3 millioner kroner via én digital leverandørsportal. Portalen er i luften, og håndværkere kan allerede nu registrere sig på portalen, så man er klar til den 1. januar.

Leverandørportalen er et resultat af en politisk beslutning om større gennemsigtighed i de kontrakter, som Odense Kommune indgår med håndværkere, samt et ønske om lige vilkår for alle håndværkere, der ønsker at kunne byde på kommende opgaver. Kontorchef i By- og Kulturforvaltningen, Birthe Papsø, forklarer:

- Portalen skal være med til at sikre, at alle håndværkere får lige muligheder for at byde på vores vedligeholdsopgaver og renoveringsprojekter. Som kommune ønsker vi, at både nyetablerede, mindre og mellemstore virksomheder, nuværende samarbejdspartnere samt nye mulige partnere, der ikke tidligere har haft en relation til Odense Kommune, også skal have mulighed for at vinde en kontrakt. Samtidig bibeholder Odense Kommune naturligvis de krav, som vi hele tiden har stillet til vores leverandører, hvilket fx indebærer krav om arbejdsklausuler.

Vedligeholdelsesopgaver på under 50.000 kr. kommer i EU-udbud som faginddelte rammeaftaler med offentlig høring fra maj 2015. Disse rammeaftaler vil gælde i fire år ad gangen, og de udformes i udbuddet på en måde, så både mindre og mellemstore virksomheder har mulighed for at byde ind og vinde. Høringen foregår også via odense.dk/leverandorportalen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096