23948sdkhjf

Optimera går til fodbolden

Byggemarkedskæden Optimera er ny sponsor for superligaklubben AGF
Når AGF lørdag den 3. marts tager hul på forårssæsonen, vil Optimeras logo være at finde på ryggen af Superliga-spillernes hvide spilletrøjer. Byggemarkedskæden har indgået en sponsoraftale med den østjyske boldklub som led i en målrettet strategi, der skal udbrede kendskabet og styrke salget til professionelle håndværkere og boligejere på landsplan.

Optimera, der har 17 byggemarkeder fordelt over hele landet, ser AGF som den helt rigtige platform til at slå sit navn endnu mere fast i danskernes bevidsthed.

- Vi har en klar ambition om at få et solidt fodfæste i hele landet. Med 17 byggemarkeder kan vi ikke nå ud til alle med vores fysiske lokationer. Derfor kommer vi nu med en stor online-løsning, hvor man både kan shoppe og få rådgivning om sine byggeprojekter på nettet. Sammen med en stærk landsdækkende salgsorganisation og vores landsdækkende logistikkoncept giver det os en meget stærk national infrastruktur, siger marketingdirektør i Optimera, Anita Eckardt.

-Disse initiativer skal bakkes op med markedsføring, som bringer vores navn og logo bredt ud. Derfor har vi valgt at samarbejde med AGF, som er oplagt til formålet. Klubben optræder ugentligt på tv og kører landet tyndt til udekampe i løbet af sæsonen. Det er et perfekt match for Optimera, siger Anita Ekardt..

Bred, folkelig appel

Netop muligheden for at opbygge lokalkendskab spiller en central rolle for Optimeras ambition om at nå bredt ud til kunderne. Salgsorganisationen har allerede bevist, at det betaler sig. Det østjyske salgsteam har på kort tid vundet store professionelle kunder, der ser Optimera som en stærk partner i kraft af kædens logistikkoncept.

Med høje tilskuer- og seertal og en bred, folkelig appel kan AGF tilbyde en lokal og national eksponeringsgrad og bevågenhed, som er meget attraktiv for Optimera.

- Det har været afgørende for vores beslutning. Det har også haft stor betydning, at mange af vores kunder og forretningsforbindelser går op i fodbold, og her byder AGF også på et produkt, der hører til blandt de bedste, siger Anita Eckardt om baggrunden for aftalen.

Kommerciel direktør i AGF, Jørn Klinge, er meget tilfreds med, at endnu en stor, landsdækkende virksomhed har valgt at indgå et samarbejde med AGF.

- Med Optimera i og på ryggen går vi styrket ind til forårssæsonen. Vi er stolte over, at de ønsker at bruge vores trøje og brand til at udbrede kendskabet til deres forretninger, og vi glæder os til at folde samarbejdet ud og give Optimeras medarbejdere, kunder og forretningsforbindelser gode fodboldoplevelser til vores kampe, siger Jørn Klinge.

Starter samarbejdet med kamp

Optimera vil markere det indgåede samarbejde med AGF allerede ved forårspremieren mod FC Nordsjælland den 3. marts i NRGi Park, hvor byggemarkedkæden også vil være kampsponsor.

Under kampen kører Optimera en række konkurrencer på stadion, hvor man kan vinde alt fra iPads og VIP-billetter til spillertrøjer. Et par Optimera-lastvogne bliver parkeret foran indgangene til stadion for at markere et ambitiøst byggemarked, der vil mere med "de hviiide".

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.408