Mediation kan gavne virksomhedens omdømme
Når virksomheder rammes af kriser, er dårligt omdømme på top 5 listen over konsekvenserne. Det viser analyser fra konsulentvirksomheden Burson-Marsteller. Mediation kan være en vej til at håndtere kriserne, inden de gør uoprettelig skade på virksomhedens omdømme.
Strategisk konflikthåndtering kan forebygge konflikter
Det er imidlertid ikke kun, når krisen og konflikten er brudt ud, at mediation kan være løsningen. Allerede når et samarbejde indgås, bør parterne overveje, hvordan de ønsker at håndtere uenighed undervejs i samarbejdet.
- Det sender et stærkt signal til kunder og samarbejdspartnere, hvis man integrerer mediation og strategisk konflikthåndtering i virksomhedens strategiarbejde. Det viser, at man ikke ønsker at slås i retten, men derimod er indstillet på at løse konflikter udenom retten ved konstruktiv dialog, forklarer Louise Lerche-Gredal.
tøtte
Download en gratis mediationsklausul her