23948sdkhjf

OKNygaard nu med storkundeafdeling

En af de virksomheder, der har fornøjelse af OKNygaards nye storkundeafdeling, er supermarkedskæden ALDI
Fusion gjorde OKNygaard landsdækkende og skabte mulighed for optimal storkundeafdeling

Det handler om kommunikation, samarbejde og udvikling af aftaler og deres indhold, når Emil Utoft hver dag tager på arbejde hos Danmarks største privatejede anlægsgartnerfirma, OKNygaard.

Fysisk har han sit kontor på OKNygaards hovedkontor i Hasselager sydvest for Aarhus. Men som leder af OKNygaards afdeling for storkunder har han hele Danmark som sin arbejdsplads.

- Storkunder med flere lokationer har behov for enkel og direkte kommunikation. Der skal være én kontaktperson i det daglige, som har forståelse både for det faglige og det administrative. Én dør til OKNygaard, så der ikke er tvivl om, at nogen tager sig af opgaverne. Det får de med den nye storkundeafdeling, forklarer Emil Utoft.

Den nye storkundeafdeling omfatter typisk kunder med opgaver på mere end én adresse. Både offentlige virksomheder, supermarkedskæder, banker og andre.

- Det er ikke set spørgsmål om kontraktens omsætning. Det handler om behov. Hvis kunden har et ønske om én kontaktperson, tilbyder vi det, siger afdelingslederen.

Emil Utoft er selv uddannet anlægsgartner og jordbrugsteknolog. Han var ansat som salgskonsulent hos Bent Nygaard Anlæg A/S allerede før fusionen til OKNygaard og har i årenes løb arbejdet i alle afdelinger. Det giver et bredt kendskab til alle virksomhedens afdelinger. Han kender alle ledende medarbejdere og har også et godt kendskab til medarbejderne i marken. Derfor véd Emil Utoft præcis, hvor han skal hen i organisationen for at hjælpe storkunderne optimalt.

- Jeg har netop holdt driftsmøder med de kunder, jeg arbejder med til dagligt. Alle har givet udtryk for, at det er rart med én kontaktperson, der hurtigt og effektivt kan sætte gang i løsningen af opgaverne. Det giver både en nemmere kommunikation og samtidig driftssikkerhed for kunderne, siger Emil Utoft.

Tilstede landet rundt

- Med fusionen af OK Grøn Anlæg og Nygaard til OKNygaard i fjor, har vi vundet et nyt marked. Det er reelt først efter, at OKNygaard er blevet helt landsdækkende, at vi har den brede tilstedeværelse og kan tilbyde kunderne det brede segment. Tidligere måtte vi i langt større omfang sætte vores lid til underentreprenører. Nu er vi selv tilstede med ikke færre end 10 afdelinger landet rundt, fortæller salgs- og marketingchef Anders Roed.

- Vi kan med troværdighed i stemmen sige, at vi kan løse opgaven, uanset om det er i Skagen eller Falster. Vi har folkene i vores afdelinger derude. Og med storkundeafdelingen har vore kunder én kontakt som koordinerende funktion og garanti for ensartet kvalitet, siger Anders Roed.

- Det er jo vigtigt, at den udførende del også leverer det, som salgsafdelingen har lovet. Det kræver en høj grad af koordinering. Den sikrer vi ved at give vore storkunder én dør til OKNygaard, fastslår salgschef Anders Roed.

Nemt for ALDI

En af de virksomheder, der har fornøjelse af OKNygaards nye storkundeafdeling, er supermarkedskæden ALDI.

- Det er vigtigt for os at have professionelle samarbejdspartnere for at sikre, at vore butikker er indbydende at besøge. Vore kunder skal have en god oplevelse inde i butikkerne. Men først skal de mødes af nogle udenomsarealer, der også er i orden, siger udviklingschef Jan Jørgensen.

ALDIs udviklingsafdeling er ansvarlig for vedligehold og administrativ drift af butikkerne, og kæden har lagt opgaven for 21 butikker i hænderne på OKNygaard.

- Vi har individuelle aftaler for de enkelte butikker. Nogle steder har vi græs og hække, der skal passes, mens det andre steder kun handler om fejning og rengøring af arealer. I det daglige er det nemt for os, fordi vores kontakt til at få løst opgaverne er struktureret og kanaliseret til én person, siger udviklingschef Jan Jørgensen hos ALDI.

Enkel dialog for AL

Hos Arbejdernes Landsbank har ejendomsadministrator Henriette Birkedal Hansen samme oplevelse, at dialogen med OKNygaard er blevet meget enkel og direkte.

- OKNygaard tager sig af saltning og snerydning for os ved alle vore 48 ejendomme landet over. Tidligere skulle vi finde ud af, hvilken medarbejder, vi skulle have fat i efter en liste over alle 48 ejendomme. Nu har vi én kontakt, og det gør det helt klart nemmere for os, siger Henriette Birkedal Hansen.

- I ejendomsadministrationen får vi henvendelser fra vore filialer rundt om i landet, hvis der er problemer, eller noget skal ændres. Nu er vi ikke længere i tvivl om, hvem vi så skal have fat i hos OKNygaard for at få klaret tingene. Det handler bare om at kontakte Emil Utoft, som så sørger for, at der sker noget. Det giver også en større ensartethed i løsningen af opgaverne, siger Henriette Birkedal Hansen hos Arbejdernes Landsbank.

OKNygaard har jysk hovedafdeling i Hasselager ved Aarhus, mens det sjællandske hovedkvarter har hjemme i Borup. Med 350 medarbejdere er OKNygaard blandt anlægsgartnerbranchens største og førende virksomheder med både anlægs-, drift- og plejeløsninger.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.863