Digitalisering af P-betalingen
Nyt samarbejde mellem Fleetfinder og EasyPark henvender sig primært til håndværks- og servicevirksomheder, der er storforbrugere af betalingsparkering, og som sælger deres ydelse på timebasis
Den nye service henvender sig primært til håndværks- og servicevirksomheder, der er storforbrugere af betalingsparkering, og som sælger deres ydelse på timebasis. Tilmeldes virksomhedens biler både EasyPark og Fleetfinder, vil den fremover modtage præcis information om, hvor og hvornår bilerne befinder sig i løbet af ugen, og samtidig sikre sig, at der ikke betales mere for parkering end absolut nødvendigt.
- Vores kunder bruger i dag Fleetfinder og Navman Wireless platformen til automatisk at registrere, hvor bilerne befinder sig henne. I praksis fjerner det besværet med at udfylde ugesedler for medarbejderne samtidig med, at du præcist kan angive over for dine kunder, hvor lang tid, at du har brugt ude hos dem. Nu bliver dagligdagen endnu nemmere, fordi vi sammen med EasyPark kan tilbyde en betalingsløsning for parkering, siger Morten Callesen, Country Manager Nordics i Navman Wireless.
I efteråret er der blevet gennemført test af sammenkøringen af de to løsninger blandt udvalgte Fleetfinder-kunder. Løsningen fungerer på den måde, at Fleetfinder via GPS registrerer, at bilen har forladt parkeringspladsen og giver i samme sekund EasyParks betalingssystem besked på at stoppe parkeringen.
- Samarbejdet med Navman Wireless ligger i naturlig forlængelse af, at vi begge ønsker at gøre vores kunders hverdag nemmere og give dem lavere omkostninger. Vi er lykkedes med at køre systemerne sammen på en måde, så både den lille virksomhed med to biler og den store virksomhed med 100 biler oplever de samme fordele og procentvise besparelser, siger Morten Hother Sørensen, adm. direktør i EasyPark.
Sammenkøringen af EasyPark og Navman Wireless systemer bliver i løbet 2014 rullet ud i alle markeder, hvor begge virksomheder er til stede.
tøtte