23948sdkhjf

Trælastdirektør satser på gode priser, rådgivning og service

Beliggenhed, beliggenhed og beliggenhed. Sådan lyder det, når boligen skal sælges eller når byggecentret skal hive strøgkunder ind. Men i Osted på Midtsjælland er det anderledes
Det er en speciel udfordring af drive en trælasthandel med byggecenter i en lille by som Osted mellem Roskilde og Ringsted med bare 2.000 indbyggere. Man kan ikke sige, at forretningen ligger langt fra Alfarvej - for den ligge rent faktisk på Alfarvejen, som absolut ikke er et hovedstrøg med masser af trafik.

Det skriver Mester Tidende.

Men trælastdirektør Jan Kreibke ser forholdsvis optimistisk på situationen. Som tidligere Y-landsholdspiller i fodbold og med en landspokalfinalesejr med B93 i 1982 (i øvrigt mod B1903, som Kreibke havde skiftet fra ved sæsonstart og vendte tilbage til året efter) har han fighterviljen lige under huden.

- Jeg vedkender mig et stærkt konkurrence-gen og mit mål er da helt klart at få mere gang i handlen især med lokale håndværksmestre, men også private kunder, siger Jan Kreibke, der overtog direktørposten i STARK Osted i efteråret 2012. Han har været trælastmand hele sit liv og er udlært hos N.P. Nicolajsen Trælasthandel og har siden 1978 gjort karriere hos Superbyg Tømmerhandel (STARK Glostrup)

Service og dialog

For Jan Kreibke handler det om at yde god service til kunderne og tilbyde dem varer til en skarp pris.

- Konkurrencen om kunderne er benhård, priserne og presset og markedsforholdene er svære for mange mestre. Så det gælder om at hjælpe der, hvor vi kan med rådgivning, logistik-løsninger og dialog om opgaverne. Her hjælper det bestemt at have hele STARK-kæden i baghånden.

Håndværk og industri udgør 75 pct. af vores omsætning her i STARK Osted og vi forsøger at fastholde og udbygge relationerne til vore loyale håndværkekunder, fremhæver Jan Kreibke og tilføjer, at han da også oplever, at håndværksmestrene spiller ham ud mod andre byggecentre.

- Men det er vel naturligt nok, at håndværkerne forsøger at få den bedste pris. Men nogle gange bruger både de og vi alt for meget tid på noget, som reelt ikke er en besparelse fordi man bruger for meget tid på at spare 10-12,- kr., mener Jan Kreibke.

Han understreger, at loyalitet jo langt hen ad vejen bygger på tillid og længerevarende samarbejde, hvor trælastdirektøren kan være sikker på at få sine penge og hvor håndværksmestren kan være sikker på at få en god pris – samt råd og vejledning.

Nyt blod

Jan Kreibke har 5 faste medarbejdere og en løst tilknyttet søndagsmand i trælasten på Alfarvejen i Osted. Det bliver ofte nogle lange dage for trælastdirektøren og for medarbejderne.

- Jeg er glad for mit job og holder meget af denne her branche. Og det er godt at se, at organisationen Danske Byggecentre gør noget for at tiltrække nye, dygtige unge mennesker til branchen, som rummer gode karrieremuligheder.

Internt i STARK har vi også gode oplevelser med elev-kampagner, så vi kan sikre, at der er kvalificeret mandskab til butikkerne fremover. Også selvom de ikke alle lige ligger på et befærdet hovedstrøg, fremhæver trælastdirektør Jan Kreibke.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08