23948sdkhjf

Grøn messe gøder jorden til næste års udstilling

Have & Landskab er i fuld gang med at stable næste års version på benene. Det sker bl.a. med dokumentation for, at en imponerende stor andel af de besøgende er beslutningstagere i branchen
Næsten 40 pct. af alle gæster på Have & Landskab i 2013 kom fra mellemste eller øverste ledelsesniveau. Desuden viser gæsteregistreringen, at de i alt 9.635 besøgende tilsammen repræsenterede 2.155 virksomheder og organisationer.

Og med de tal i hånden vurderer udstillingsleder Kristian Larsen, at det er realistisk at skrue forventningerne op til Have & Landskab ’15, der løber af stablen den 26.-28. august 2015 i Slagelse.

- Vi har aldrig før haft præcise tal på, hvor mange virksomheder, der kigger forbi, og hvor de besøgende er placeret i deres organisation. Men med sidste års digitale gæsteregistrering kan vi bl.a. se, at lige i omegnen af 2.600 ledere i branchen tog sig tid til at lægge vejen forbi udstillingen. Og den slags viden er guf for vores udstillere, der jo lever af beslutningsdygtige besøgende, pointerer udstillingslederen.

Flere, større, bedre

På den baggrund bliver forventningerne op til Have & Landskab ’15 nu skruet markant i vejret.

- Vi går efter 12.000 gæster, 3.000 ledere og 2.500 virksomheder fra den grønne branche næste år. Det gør vi bl.a. fordi vi nu kan godtgøre over for udstillerne, at det er de rigtige besøgende, der kommer på Have & Landskab, og at disse besøgende repræsenterer en imponerende vifte af virksomheder, organisationer og beslutningstagere, siger Kristian Larsen. Han oplyser, at den tidligere besøgsrekord fra 2009 var lige under 10.500 besøgende.

Og ny viden er ikke den eneste grund til de høje forventninger. Der er også kommet flere kolde kontanter på bordet. Til den kommende udstilling er markedsføringsbudgettet nemlig fordoblet og vil bl.a. blive suppleret med en applikation til smartphones, der vil gøre det endnu lettere for gæsterne finde rundt på udstillingen, planlægge deres rute samt at hente og udveksle kontaktinformationer med udstillerne.

- Derudover vil udstillerne igen gratis kunne invitere alle kunder og forretningsforbindelser meget nemt, og der vil være præmiering af de tre udstillere, som får flest gæster igennem tælleapparaterne, forklarer Kristian Larsen.

- Vi vil desuden udvide og intensivere servicen for udstillerne netop omkring invitationsprocessen, samt give dem mulighed for at offentliggøre pressemeddelelser via vores hjemmeside og vi vil arbejde mere indgående med markedsføringen via vores Facebook-profil. Derfor mener jeg absolut, at de høje mål er realistiske.

Fire hjørnesten i branchen

Næste års udstilling bliver den 12. Have & Landskab siden starten i 1992, og de fire hjørnesten bag er stadig de samme.

Det er således Maskinleverandørerne, Park, Vej & Anlæg, Danske Anlægsgartnere, Københavns Universitets sektion for Landskabsarkitektur og Planlægning samt Danske Planteskoler, der går sammen om at afvikle den grønne branches helt egen fagudstilling. Her kan man de tre sidste hverdage i august møde omkring en tredjedel af alle, der overhovedet er beskæftiget i branchen.

- Så vi glæder os til at byde alle velkomne til årets største grønne arrangement, Have & Landskab 2015, lyder det fra en travl men optimistisk udstillingsleder.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094