Sådan skriver du til dine kunder
Ram plet, når du skriver til kunderne. Skriv så du bliver læst. Og forstået!
Anbefalingen er rettet mod Dansk Byggeris kursus "Skriv rigtig" og kommer fra en tidligere deltagere fra Tømrer- og Snedkerfirmaet Peter Ellegaard.
Det skriver Mester Tidende.
Udgangspunktet for kurset er, at det kan være svært at kommuniker med kunderne på skrift.
Modtageren er den vigtigste. Specielt når det er en kunde, men naturligvis også myndigheder, leverandører og kolleger. Allerede ved at være bevidst om, at der er mange forskellige målgrupper kan man begynde at prioritere korrekt sprog og tone - afhængigt af situationen.
Alle kan skrive. Men alle kan blive bedre!
På kurset får du dit sprog opdateret, så du skriver et korrekt, ubureaukratisk nudansk. I et sprog som er hurtigt læst, omgående forstået.
At du er professionel og den rigtige samarbejdspartner får du frem i din korrespondance med din kunde.
Dit tilbud er fejlfrit og let at forstå. Kunden føler sig i gode hænder.
Står valget mellem at bruge dig eller en af dine konkurrenter, går opgaven måske til ham, der sender et tilbud, som "sidder lige i skabet".
Kurset henvender sig til alle, der ønsker at få bedre skriveegenskaber og blive bedre til at få deres budskab igennem på skrift.
Læs mere om kurset her
Kursus-indhold
Du får dit sprog opdateret
Eventuelle huller fyldt op, grammatisk eller på andre områder
Personligt feedback på dine egne tekster
Lynopfriskning af kommareglerne
Masser af inspiration, gode råd og nye ideer
Tone, stil, struktur
Den gode disposition