23948sdkhjf

Vinduesvirksomhed vil sexe salget op med ukonventionelle nyansættelser

Jabs Group har brugt 2024 på at opruste med en række "knap så klassiske profiler"

- Vinduer og døre er muligvis ikke den mest sexede branche, lyder ordene fra Head of Commercial & Marketing hos Jabs Group, Thomas Hasse Therkildsen. 

Men det vil den Odense-baserede vinduesvirksomhed, der blandt andet er moderselskab for Sparvinduer, nu lave om på med en række nyansættelser, der skal understøtte en igangværende satsning på onlinesalg af vinduer.

- I stedet for at kigge på, hvad alle andre i vores branche foretager sig, har vi valgt at lade os inspirere, af hvad succesfulde webshops som Matas og Power gør, Derfor har vi også lavet en strategisk satsning omkring nyansættelser i en lidt anden boldgade, end man måske kunne forvente, uddyber marketingchefen i en pressemeddelelse. 

En ukonventionel kvartet

Thomas Hasse Therkildsen kom selv til Jabs Group i slutningen af 2023 som en del af den nye strategi, fra en fortid hos det digitale bureau Klar. 

Herfra har Jabs ligeledes hentet sin nye Design Manager, Emil Lyngbo, der tidligere har haft titel af kreativ leder hos netop Klar. 

Deres nye kollega Katrine Hellesen har en fortid hos de digitale bureauer Obsidian og Merkle og har indtaget pladsen som Performance Marketing Manager hos Jabs.

Kvartetten rundes af med portugisiske Guilherme Barata, der træder til som Digital Designer. 

Man skal ramme forbrugerne, hvor de er Thomas Hasse Therkildsen, marketingchef, Jabs group

Ifølge pressemeddelelsen går den nye  strategi blandt andet ud på, at fortsætte Jabs Groups vækstrejse ved eksempelvis at give kunderne adgang til "et showroom klokken tre om natten, eller køb online på Liveshows, som kendt fra Matas og Power". Samtidig er det planen, at salgs- og marketingafdelingen fremover skal arbejde tættere sammen. 

Thomas Hasse Therkildsen har tidligere forklaret, hvordan Jabs Groups nye detailorienterede strategi har formået at give konkurrenterne baghjul i et svært marked. 

- Skal man opnå vækst i et marked med modgang, så tror jeg, at man skal ramme forbrugerne, hvor de er, mens resten af branchen har en mere traditionel tilgang til salg af døre og vinduer, sagde han dengang til Mester Tidendes søsterportal, Wood Supply. 

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.497