”Kan det ikke udvikles, skal det afvikles!” – Sælg det!
En erhvervsleder i en hastigt voksende stor dansk virksomhed har dette udsagn, som en vigtig ledetråd.
Et produkt eller et forretningsområde, som er på vej ud af markedet, hvor man ikke kan udvikle og genoplive det med en 2. generation og reprofilering, skal afvikles straks. Luk det eller sælg det.
Det tager ressourcer fra de produkter, som bærer dig gennem fremtiden og som sikrer din indtjening. Det tager opmærksomhed og tid fra dig som leder, som burde være anvendt på de højest prioriterede forretningsområder.
Har du et forretningsområde, som du vil afvikle, kan der være en virksomhed, som ser en værdi i dette og ønsker at købe. Hos Skelmose har vi en lang referenceliste af virksomheder, hvor vi har gennemført succesfulde rekrutteringsopgaver og kender godt. Den liste indeholder også en viden om, hvor der kan være en køber til det, som du vil sælge. Hvor synergien kan udnyttes.