23948sdkhjf

Sådan forbedrer du din virksomheds omdømme

Et godt omdømme er en af de bedste marketingindsatser, der findes. Hvis folk har et godt indtryk af din virksomhed, vil de anbefale virksomheden videre og have lyst til at handle der igen.

Derfor er det en god måde at få loyale kunder på. Herunder kan du læse om forskellige måder at opbygge et godt omdømme.

Kommunikation

Det er vigtigt at kommunikere professionelt i alle henseender, der angår din virksomhed. Det udviser respekt, ansvarlighed og integritet, som kan gøre, at folk tager virksomheden og dens medarbejdere alvorligt.

Det er også vigtigt, at kommunikationen er ærlig og imødekommende - især når folk kommer med kritik.

Det gælder både for kunder, samarbejdspartnere og andre, der er i kontakt med din virksomhed på en eller anden måde.

Det kan nogle gange godt betyde, at man må sluge et par kameler. Men det vil i sidste ende gøre gavn.

Online kanaler

I dag handler meget af arbejdet med at fremme sit omdømme om at kommunikere med kunder og andre på forskellige online platforme.

Det kan både være på forskellige sociale medier eller på anmeldelsesplatforme såsom Trustpilot.

Uanset kanalen er det vigtigt at svare høfligt og imødekommende. Det kan godt være en udfordring, når folk er vrede, uhøflige eller urimelige.

Men man vinder oftest mere ved at være fleksibel og professionel end at svare tilbage i samme tone.

Tillid

En klar og venlig kommunikation på alle fronter og kanaler kan opbygge tillid mellem dine kunder eller samarbejdspartnere og din forretning.

Hvis de har tillid til dig og virksomheden, er sandsynligheden for at de bliver loyale kunder større. Så ved de, at de kan regne med at få god og fair behandling.

Fremtoning

Når du skal til forretningsmøder, netværksevents eller andet, hvor du eller dine medarbejdere repræsenterer din virksomhed, er det vigtigt, at I er klædt præsentabelt på og opfører jer professionelt.

Det skal selvfølgelig være tilpasset jeres virksomhed, branche og den enkelte situation.

Engagement og udvikling

En måde at forbedre sit forretningsomdømme er ved at engagere sig i sager i samfundet, som man gerne vil fremme.

Det kan være specifikke formål, som passer til din virksomheds brand eller vision, eller det kan være en eller flere sager, som I gerne vil støtte.

I kan også deltage i diverse events, konferencer eller netværksevents i branchen og vise engagement og faglig nysgerrighed på den måde.

Hvis det er over jeres budget, så lån penge hos Broaden til at forbedre jeres omdømme og få nye input. Det kan nemlig også styrke jeres faglighed at deltage i sådanne events.

Konfliktløsning

Hvis der opstår klager eller konflikter, hvor kunder eller andre personer er utilfredse med din virksomhed på en eller anden måde, er det vigtigt at gå til konflikten konstruktivt.

Prøv så vidt muligt at finde en løsning, der passer alle parter, så konflikten kan løses eller lande et godt sted.

Her er det vigtigt ikke at være konfliktoptrappende, da det som hovedregel ikke er den mest effektive måde at løse en konflikt på.

Send til en kollega

0.032