23948sdkhjf

Byggeriet markedsfører sig på sociale medier

Nye tal fra Danmarks Statistik viser, at hver tredje virksomhed i bygge- og anlægsbranchen nu er på de sociale medier - og de fleste bruger det til markedsføring
Danmarks Statistik har offentliggjort tal for virksomhedernes brug af it. Her ses det, at anvendelsen af sociale medier stiger. Det er nu knap halvdelen af landets virksomheder, som anvender sociale medier.

Helt så højt er byggeriet ikke, men udviklingen går her stærkere. I dag anvender næsten hver tredje af landets bygge- og anlægsvirksomheder sociale medier. Det er en ganske markant stigning i forhold til i 2013, hvor det blot var hver femte virksomhed i bygge- og anlægsbranchen, som anvendte de sociale medier.

- Gennem det sidste år er der sket en markant stigning i andelen af virksomheder i bygge- og anlægsbranchen, som anvender sociale medier. Man er således i færd med at indhente de andre brancher, og er faktisk ikke langt fra industrien, siger Andreas Fernstrøm, chefkonsulent i Dansk Byggeri.

- Hvor 59 pct. af virksomhederne i bygge- og anlægsbranchen sidste år anvendte de sociale medier til at markedsføre sig selv, er det tal nu oppe på 69 pct. Der hersker således ikke meget tvivl om, at i en presset branche, søger virksomhederne nye veje til at få ordrer i bogen, slutter Andreas Fernstrøm.

tøtte
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078