Byggeriet markedsfører sig på sociale medier
Nye tal fra Danmarks Statistik viser, at hver tredje virksomhed i bygge- og anlægsbranchen nu er på de sociale medier - og de fleste bruger det til markedsføring
Helt så højt er byggeriet ikke, men udviklingen går her stærkere. I dag anvender næsten hver tredje af landets bygge- og anlægsvirksomheder sociale medier. Det er en ganske markant stigning i forhold til i 2013, hvor det blot var hver femte virksomhed i bygge- og anlægsbranchen, som anvendte de sociale medier.
- Gennem det sidste år er der sket en markant stigning i andelen af virksomheder i bygge- og anlægsbranchen, som anvender sociale medier. Man er således i færd med at indhente de andre brancher, og er faktisk ikke langt fra industrien, siger Andreas Fernstrøm, chefkonsulent i Dansk Byggeri.
- Hvor 59 pct. af virksomhederne i bygge- og anlægsbranchen sidste år anvendte de sociale medier til at markedsføre sig selv, er det tal nu oppe på 69 pct. Der hersker således ikke meget tvivl om, at i en presset branche, søger virksomhederne nye veje til at få ordrer i bogen, slutter Andreas Fernstrøm.
tøtte