Choose language Forside > ArtikelvisningSkip Navigation Links Mandag 24. november 2014
Annoncepriser / Kontakt  

Boligejere googler håndværkere
9. februar 2012 kl. 8:00 / Firmanyt
Print Tip Debat
Boligejerne skrotter lokaltelefonbogen og googler, når de skal finde en håndværker
Bygge-sektoren er presset og de små og mellemstore håndværksvirksomheder må sadle om, hvis de vil have del i opgaverne fremover.
Det skriver entreprenør- og håndværkeravisen Mester Tidende
Der er især kamp om de mindre opgaver hos boligejere, boligforeninger og erhvervsdrivende, som hidtil har ringet flittigt til håndværksmestrene, for at få løst opgaver. Nu står telefonerne stille. Boligejerne benytter nemlig i stigende grad én eller flere af de mange udbudsportaler på nettet, når de skal finde håndværkere.
- Stadig flere privatkunder bruger Google frem for lokale telefonbøger, når de skal søge en håndværker. Andre lægge deres opgaver ind på en udbudsportal. Den kunde-adfærd skal håndværksmestrene matche for at skabe synlighed og sikre sig opgaver, siger direktør i arbejdsgiverforeningen Dansk Håndværk, Erik Møbius, til Mester Tidende.
Han opfordrer håndværksmestrene til bl.a. at søge-optimere deres hjemmesider, så de dukker op, når kunderne googler. Og så skal håndværksmestrene overveje at tilmelde sig en udbudsportal.
- Det kræver både indsigt og en vis portion is i maven at indgå aftale med én af de mange udbudsportaler. Vi råder vores medlemsvirksomheder til at ringe til os, hvis de er i tvivl om seriøsiteten bag en udbudsportal, siger Erik Møbius til Mester Tidende.
tøtte
 
 
Vis originalbillede
Boligejerne bruger i stigende grad internettet, når de skal bruge en håndværker.
Tip en ven...
Dit navn:
*
Din email:
*
Til email:
*


1
Skriv en kommentar!
Her har du mulighed for at skrive din uforbeholdne mening.
For at kunne deltage i debatten, skal du være logget ind.
Er du endnu ikke oprettet som bruger kan du gøre det her. Det tager kun et øjeblik.
LOG IND
Email:
Password:
Husk mig
Ny bruger
Glemt password

12:35
09/02/2012
Indlæg: 1
AF:
A Grafisk
En ting er at kunne finde, noget andet er på meget kort tid at indgyde tillid og vise professionalisme, så kunden ender med at kontakte dig!
Du er hvad du signalerer og alt for mange har en hjemmeside, der er rodet og uprofessionel, måske har de så ovenikøbet også et visitkort, der på ingen måde hænger sammen med hjemmesiden og endelig kan den bilreklame og det logo der er sat på bilerne se ud på en helt tredie måde. Måske er der ikke noget ordentligt budskab på bil, visitkort eller hjemmeside.
Hvis der er rod og uorden i de grafiske virkemidler, vælger rigtig mange potentielle kunder håndværkeren fra - ganske enkelt fordi de instinktivt og pr automatik så også tror at der er rod og uorden i håndværket.

Som professionelle grafikere og dygtige håndværkere, har vi hos A\Grafisk i mange år lavet grafiske opgaver for håndværkere. Erfaringen har lært os og vores kunder at en professionel ( ikke nødvendigvis meget dyr ) grafisk indsats omkring logo, visitkort, bilreklame og hjemmeside kan øge kundetilgangen markant.

Det er ganske rigtigt at kunderne finder deres håndværksleverandører via hjemmesider på internettet og at når en håndværker bliver fundet er det rigtig vigtigt, rent grafisk at signalere professinalisme.
Tip moderator
Besvar





Al materiale på dette site er beskyttet af loven om ophavsret. Billeder og tekst må ikke uden tilladelse kopieres, sælges eller videredistribueres.
MesterTidende er en del af Danske Fagmedier ApS
Smedeholm 12-14, 1. th., DK-2730 Herlev | Tel: +45 70 11 59 57 | Email:
red@mestertidende.dk